torsdag, augusti 04, 2011

Skrivpuff - 4 augusti 2011

Skriv om ansvar.

Ocean Beach, CA 1971
Storasyster Rebecca minns:

Ända sedan min lillebror Ryan föddes har jag känt ett stort ansvar för honom och ville alltid hjälpa honom med saker.
Ibland blev det nog lite för mycket för Ryan... för en dag när han var 5 år hade jag hjälpt honom med precis allt - vare sig han ville eller inte.
På kvällen sa han till slut ifrån.
Han suckade djupt och sa:
"Becki... idag har du skärit min mat åt mig, knytit mina skor... och du har hjälpt mig att bada, tvätta håret och borsta håret..."
Han ryckte åt sig sin pyjamas som jag nu ville ta på honom och sa bestämt:
"Jag är faktiskt stor pojke nu - jag kan ta ansvar för mig!"

Och så såg mamma och jag fnissande på när lilla Ryan krängde på sig sin pyjamaströja - bakochfram.
Hahaha! Min lillebror är för söt!



Inga kommentarer: