tisdag, augusti 23, 2011

Romance on Mermaid Beach (del 6)

*
Cole såg på Charli som såg lite moloken ut.
"Du Charl, du kan ju sitta på min surfbräda, så behöver du inte simma ut."
Charli sken upp.
"Ja, vad kul!"
Ivrigt drog Charli av sig sin solklänning och sparkade av sig sina sandaler.
Hon kontrollerade att den nya bikinin satt som den skulle och sprang glatt ner i vattnet.
"Vilken bra idé!" sa Charli när hon klättrade upp på surfbrädan.
Cole log åt Charlis glädje och iver.
Nikki lindade armarna om hans hals.
"Du är fin du. Vilken jättebra idé."
Cole log igen.
"Vi gjorde alltid så här när jag var liten - pappa och jag."
"Det minns jag." sa Nikki. "En gång satt vi båda två på brädan och Will simmade med oss framför sig."
Nikki skrattade åt minnet.
"Och du försökte alltid stå upp på brädan - och påstod att du faktiskt surfade."
Dani och Charli fnissade.
Cole log och lade fingret över Nikkis läppar.
"Ssssh... inte berätta pinsamma barndomsminnen."
Nikki fnissade.
"Sött - inte pinsamt." sa hon och gav Cole en puss.


"Det ser verkligen ut som dom är kära..." sa en av tjejkompisarna som stod på stranden och såg Nikki och Cole kramas.
"Cole och Nik?" sa en annan av tjejerna. "Nah... dom håller på så där hela tiden, men dom är bara kompisar."
Tjejkompis nummer ett gav ifrån sig ett litet mjukt skrockande.
"Ja, säkert, det där tror du väl inte på själv...?"
Hon såg länge på Nikki och Cole.
Om dom två bara är "kompisar" är jag Julia Roberts...

Inga kommentarer: