söndag, augusti 14, 2011

Farhågor... del 4

MARTIN

“Vem?" frågade jag. "Är det Gregory du pratar om?”
Gregory var en kille som Maxine gillade.
De hade varit på några små dejter och man kan väl säga att de var ett par.
Maxine nickade.
“Men nu har han kommit på att han gillar Tiffany bättre. Han dumpade mig.”
“Åh älskling… jag är så ledsen…”
“Var inte det.” sa Maxine sturskt. “Skönt att slippa idioten.”
“Maxie, du förtjänar en bättre kille.” sa jag och kramade om henne.
“Äh, vem behöver killar.” fnyste Maxine. “De bara tänker ändå på tuttar och såna grejer.”

Jag log.
“Inte alla killar är sådana. Tro det eller ej, Maxie, men det finns bra grabbar där ute också. En dag kommer de stå i kö för en så fin tjej som du.”
Maxine skakade på huvudet.
“Nej… om jag har fått ett återfall nu kommer ingen att vilja vara med mig.
Inga killar och inga vänner. Förra gången stack alla, det var bara Holly kvar… och Gregory - men sedan tyckte han tydligen att tjejer med tuttar är roligare…”
Maxine suckade.



Inga kommentarer: