onsdag, augusti 10, 2011

En känsloladdad söndag - Del 15

*
Maxine slumrade till ett par gånger medan jag läste godnatt-saga.
Jag slog ihop boken och bar upp flickan till hennes säng.
När jag stoppade om henne, blickade hon upp på mig och sade:
“Du är min mamma och jag älskar dig.”
Hon lade armarna om min hals och pussade mig.
Jag pussade henne tillbaka och talade om för henne hur mycket jag älskade henne.

“Vet du, mamma Jo… jag tycker om att bo här hos er.” sa Maxine. “Jag vill bo här alltid.”
“Det vill vi också att du ska göra, Maxie.” sa jag och gav henne en puss till.

“Pappa Martin och du älskar mig, fastän jag blir stygg ibland.” sa Maxine.
“Vi älskar dig vad du än gör, min fina lilla unge.” sa jag. “Och du Maxie, du var inte stygg idag, bara väldigt upprörd och trött. Och när man är det, så händer det att man gör saker som man inte skulle göra annars.”
“Min riktiga mamma tycker jag är stygg och jobbig ibland.” sa Maxine.
Hennes ögon blev lite blanka.




Inga kommentarer: