söndag, augusti 21, 2011

Romance on Mermaid Beach (del 3)

*
"Har du hämtat dig från tortyren?" frågade Nikki när hela gänget satt nere vid lägerelden på stranden den kvällen.
Cole skakade på huvudet.
Nikki skrattade och kramade hans nacke.
"Förlåter du oss då?"
Cole skakade på huvudet igen.
"Nä, aldrig." sa han och putade truligt med munnen.
"Du är för söt Cole!" fnissade Nikki.

En av tjejkompisarna från ön satt och såg länge på Cole och Nikki.
"Hur länge har ni varit ihop nu?"
Nikki och Cole såg på varandra och log lite menande.
De fick ofta frågan om de var ett par. Och i pressen omskrevs de ibland som America's Sweethearts.
Nikki skakade på huvudet.
"Vi är inte ihop. Men vi har varit bästisar sedan vi var 2 år, så vi står varandra väldigt nära."
Cole nickade instämmande.
"Men ni håller ju alltid på att kramas och pussas mycket och så..." sa tjejkompisen.
"Jo, men det kan ju kompisar också göra." sa Charli. "Jag kramar alltid mina kompisar mycket."
"Och jag kramar Cole mycket också." tillade hon.

Dani nickade instämmande.
"Jag med! Eller hur Cole?"
Cole flinade glatt mot Dani.
"Nja... du kittlas mest..."
Sedan skrattade han och lade armen om Dani.
"Nej, jag skojar bara. Vi står varandra nära allihop. Nikki, Dani och jag har ju växt upp tillsammans! Och sen kom lilla Charli till familjen."
Charli log och kurade ihop sig nära Cole.
"Ni verkar ha det så mysigt hela tiden." sa tjejkompisen lite avundsjukt.
"Det har vi." sa Nikki glatt.

"När hamnade vi i en romantisk komedi...?" sa en av killkompisarna.
Cole och de andra grabbarna skrattade.
"Tjejer kan ju bli lite sentimentala ibland." flinade Cole och sneglade lite retsamt på tjejerna.
Nikki brottade ner honom.
"Jag skämtade!" skrattade Cole.


Inga kommentarer: