söndag, augusti 14, 2011

En fredag på Silver Beach - del 3

*
“Hur hamnade du under verandan?” frågade Polisassistent Glossy.
“Jag gick.” svarade flickan, som om det var det mest självklara i hela världen.
Polisassistent Rich Glossy log.
“Jo, men varför gömde du dig där?”
“För jag var rädd att poliserna skulle ta mig igår, när jag knyckte mat.”
Flickan pekade upp på verandan.
“Jag var hungrig och det fanns pommes frites kvar på en tallrik. Jag tog dom och åt dom.”
Hon blickade ner, som om hon skämdes.
“Sedan såg jag två poliser på stranden och jag blev rädd.”

“Varför blev du rädd?” frågade polisassistent Glossy.
Den lilla flickan såg allvarligt på honom.
“Trodde polisen tar folk som stjäler mat.” svarade hon. “Man får inte knycka grejer.”
Hon skakade allvarligt på huvudet och tillade:
“Så jag gömde mig där under.”
Hon pekade på sitt gömställe under verandan.
“Stackars liten…!” utbrast någon.



Inga kommentarer: