lördag, augusti 27, 2011

Romance on Mermaid Beach (del 8)

*
"Vad var det med Lisa idag?" frågade Cole.
Det var kväll och hela kompisgänget, förutom Lisa, satt nere på stranden och grillade.
Ava viftade avfärdande med handen.
"Äsch, bry dig inte om henne. Hon kan vara en riktig drama queen ibland..."
"Men vad har hänt?" frågade Nikki. "Varför stormade hon iväg så där förut...?"
Ava log.
"Det är ingen fara. Lisa har en liten 'crush' på en viss person bara."
"Oooh!" utbrast Nikki insiktsfullt.
Hon och de andra skrattade lite.

Cole såg en aning förvirrad ut.
"En 'crush'? På vem då?"
Tjejerna fnissade.
"Vem tror du?" skrockade Nikki.
Hon satte sig intill Cole och kramade honom.
Cole tuggade fundersamt på underläppen.
Nikki skrattade och gav honom en kram till.
"Men lilla gubben... det är ju dig vi pratar om!"
"Mig?!" utbrast Cole. "Har Lisa en 'crush' på mig? Varför...?"
Nikki bara log och gav Cole en puss.

"Men... är hon verkligen kär i mig?" frågade Cole efter en stund.
Dani skrattade mjukt och lade armen om Cole.
"Men söta lilla Cole... är det verkligen så svårt att förstå...? Du är ju världens finaste kille, med jättefin personlighet!"
"Jag håller med Dani!" sa Nikki.
"Um... tack..." sa Cole lite blygt och log ett generat leende.
Nikki petade honom retsamt i revbenen.
"Rodnar du?"
"Nej..." mumlade Cole.
"Ser så ut." fnissade Charli.
Cole log mot henne.
"Tack du. Men det gör jag inte, det är nog ljuset."
Cole nickade mot horisonten där en magnifik solnedgång målade himlen.
Nikki kollapsade ner i sanden av skratt.
"Yeah right! Cole, baby, det där var nog den sämsta ursäkt jag har hört!"
Cole svarade med att kasta sig ner bredvid henne och började kittla henne.

Ava såg på de andra i gänget och log åt Cole och Nikki.
"Okej, dom kanske inte är ihop... men dom är jäkligt söta tillsammans!"
Dani nickade.
"Yep, det är dom!"


Inga kommentarer: