onsdag, augusti 10, 2011

En känsloladdad söndag - Del 9

*
“Bra jobbat älskling!” sa jag. “Nu kan du komma och sätta dig här, så ska jag lägga upp lite köttbullar och spagetti åt dig.”
Maxine sprang fram till bordet och satte sig på sin stol.
Hon gnuggade sig trött i ögonen.
Jag strök flickan över kinden.
Hennes persikomjuka kinder var varma och lite klibbiga, rester av gråt och ilskna tårar.
“Vad sägs om ett varmt bad efter maten och sedan en ren, skön pyjamas?” frågade jag.
Maxine nickade.
“Massor med badskum ska jag ha i badet,” sa hon bestämt, med munnen full av mat. “och sen ska vi alla sitta i soffan och läsa godnatt-saga.”
“Det ska bli.”
Jag log och kramade den älskade lilla ungen.

“En lång saga.” tillade Maxine.
“Ja, en jättelång saga!” sa Jane.
Maxine nickade och log glatt.
“Hela natten ska vi läsa sagor.”
“Oj då,” skrattade jag. “om jag ska läsa sagor hela natten kommer jag nog tappa rösten.”
“Jaaaa…!” fnissade Maxine. “Vi får mata dig med halstabletter.”

Janie och Alex fnissade också.
”Massor med halstabletter.” sa Alex.
“Konspirerar ungarna mot dig, syrran?” flinade Frederick.
Jag skrattade.



2 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Vilken härlig familj! Gillar att läsa om dem :-)

Dakota Quinn Diamond sa...

Awww! Tack! :)