torsdag, december 31, 2009

Nyår hos Coral & Kyle - del 5

Nyårsafton. 
Darla's party 22:00


"Darla, jag måste tyvärr gå." sa Coral. "Vi ska vara hemma halv tolv, men jag får inte missa sista färjan."
"Just det, du har ju en bit att åka nu när ni är uppe i stugan." sa Darla. "Men det var jätteroligt att du kom! Gott nytt år! Och du, krama Kyle från mig!"
"Det ska jag. Gott nytt år."
Tjejerna kramade om varandra.
Coral sa adjö till Jonah och klasskamraterna och önskade dem gott nytt år, sedan tog hon på sig sin kappa och bytte från ballerinaskor till sina varma stövlar och gick ut i den kalla decemberkvällen.
"Vill du ha skjuts till färjan?"
Coral vände sig om. Där stod den blonde killen som bett henne och Darla om en dans tidigare.
"Jag ska också med färjan." förklarade han. "Jag bor borta på Orion Island. Åk med mig du, så slipper du vänta på bussen."
"Vad snällt." sa Coral.
"Jag heter Steve förresten. Och du är... Coral?"
Coral nickade till svar.
"Min bil står här borta." Steve pekade bort mot parkeringen.

Jonah stod vid parkeringen och såg på när Coral och Steve satte sig i Steves bil och åkte mot färjeläget.
Han tyckte inte alls om att Coral åkte med Steve.
Han satte sig i sin bil och åkte efter dem.
*

Inga kommentarer: