torsdag, december 31, 2009

Nyår hos Coral & Kyle - del 2

*
Nyårsafton. 
Sen eftermiddag.


"Kan jag se ut så här?" frågade Kyle.
Coral såg på sin brors mörkblå jeans och ljusblå skjorta. Hon nickade.
"Du är jättefin. Men du skulle kunna gå dit klädd i sopsäck, Max och Chris skulle inte bry sig."
Coral log ett snett litet leende.
"Vem har sagt att jag bryr mig om vad Max och Chris tycker...?" frågade Kyle.
Coral fnissade.
"Fan..." mumlade Kyle.
Han hade försagt sig.
Coral bara skrattade.
"Du lurade mig." sa Kyle.
"Yep!" sa Coral, som det var något att vara jättestolt över.  "Visst är jag jättehemsk."
"Mmmm." sa Kyle. Sedan skrattade han. "Så du tror alltså att jag klär upp mig bara för att Ashlee kommer...?"
"Jag tror ingenting." sa Coral. "Jag vet."
"Du vet ingenting." sa Kyle truligt. "Jag går och fixar håret."
"Ja, gör du det." log Coral.
"Jag fixar inte håret för Ashlees skull om du tror det." mumlade Kyle.
"Nej, inte alls." sa Coral. Återhållet fniss bubblade i henne.
Kyle räckte ut tungan åt sin syster.
*

Inga kommentarer: