söndag, december 13, 2009

Glad Lucia 2009!

*
Glad Lucia mina vänner!
*
I ljudklippet nedan kan man höra mig sjunga. 
Jag presenterar här min egen version av Lucia-sången (ca 30 sekunder). 

När denna lilla inspelning gjordes var jag (nyss fyllda) 4 år. 
Nu fattar jag knappt vad jag sjunger (the song makes no sense whatsoever *lol*) 
Jag sjunger bland annat:
”Stigen går med tända ljus” 
och
”Na na... i vårt mörka hus stiger solen med tända ljus” 
(och det är är ändå inte det konstigaste i sången...)
Vad fick jag allt ifrån...?
*
Min mor förklarade (när jag sjungit klart) hur sången egentligen ska sjungas, 
(att det är Lucian som stiger fram med tända ljus osv). 
Jag funderade på detta i någon sekund, sedan sa jag så här om min lilla sång:
”Aaaa... men det är bara det en annan.”
(Det är bara det att det här är en annan)



*

7 kommentarer:

The Darkest Night sa...

Nu funkar det!
SÅÅ söt lucia-sång!!! Love it!

Dakota Quinn Diamond sa...

Yay! =) (jag trollade lite: tog bort den gamla ljudfilen och gjorde en ny med Picasa & QuickTime istället)

Aw tack!! =) det är en kul sång :P
Jag skulle behöva en tolk bara... är lite svårt
att fatta vad jag sjunger om.... *lol*

The Darkest Night sa...

Goodie!! :-) ja, nu funkar den perfekt! supersöt bild också! :-)

ja..den är lite ovanlig...lol intressant text... "Körsbärsbassäng??" ja, jag kanske också behöver en tolk ;-)

Dakota Quinn Diamond sa...

Aw tack!! *kram*

"Körsbärsbassäng" *lol*
ja... vad farao fick jag det ifrån...??
Fick jag i mig för mycket klor i badhuset...?
eller fick vi lustiga svampar till lunchen på dagis
den dagen...? *lol*

The Darkest Night sa...

ja..man kan ju undra...LOL kan fatta stigen som går runt huset med tända ljus....men körsbärsbassäng ? nej...den fattar jag inte riktigt hur du kom på LOL

Dakota Quinn Diamond sa...

Nej, det fattar inte jag heller... *LOL*
jag har för mig att "körsbär-bassäng"
var nåt jag såg i nån tecknad film...
men kommer inte på vad det skulle kunna vara
för nån film... :/
Tänkte att det kanske var Puff the Magic Dragon,
men det var det icke....
Får väl hålla fast vid lustiga svampar-teorin
ett tag till då... *LOL*

The Darkest Night sa...

ja...vet inte heller var du hittat den idén... (tänkte först på körsbärsdalen i Bröderna lejonhjärta...men körsbärsbassäng?)