måndag, december 07, 2009

Gästblogg 7/12: Eli #2

Eli från Blue Creek Hill: Rum 97 och Ghost World: NYC gästbloggar

Thanatos
av Eli Sawyer
Del 2

En bil kom från andra hållet, i alldeles för hög fart.
”Den kommer köra på oss, Dan…!” flämtade mamma.
”Nej då,” sa pappa lugnande. ”föraren ser oss nog och saktar ner.”
Men föraren såg oss inte.
Den stora bilen rammade vår bil med en krasch som skar i natt-tystnaden.
Vår bil for in i bergväggen och blev fastklämd av den mötande bilen.
Bilstereon spelade The Beatles; Strawberry Fields Forever när Thanatos, dödsängeln, vände ner sin fackla för min mor och far.

Jag vet inte hur länge jag låg där i den mosade bilens baksäte. Men plötsligt drogs jag ut av någon. Kanske var det någon från ambulansen - jag minns inte…
Jag skrek rätt ut i natten.
Sorgens smärta slogs och vann över smärtan i mitt högra ben, som var illa skadat och låg i en onaturlig vinkel.
Sedan minns jag ingenting av vad som hände där vid Morton’s Quarry.
Allting blev bara svart.

När jag vaknade upp igen var det ny dag och läkarna hade opererat mitt ben.
Min syster Annie satt vid min säng och grät.
*

Inga kommentarer: