torsdag, december 31, 2009

Nyår hos Coral & Kyle - del 4

Nyårsafton. 18:30.


Kyle, Max och Chris höll på att ställa fram läsk och snacks på vardagsrumsbordet när Ashlee kom.
"Hej grabbar! Er långa väntan är äntligen över - nu är jag här!"
Hon gav Max och Chris varsin snabb kram, men hon gav Kyle en lång kram och en puss på kinden.
"Varför får inte vi en puss?" frågade Max med låtsad sårad ton.
Ashlees smaragdgröna ögon glittrade.
"Ni vet väl att Kyle är min favorit!" skrattade hon och lade armen om Kyles midja.
Kyle slog blygt ner blicken och rodnade lite.
"Vad blir det för filmer ikväll då?" frågade Ashlee.
"Skräck." morrade Max.
"Men var inte orolig, om du blir rädd så beskyddar vi dig." sa Chris.
"Så ni grabbar blir aldrig rädda?" frågade Ashlee.
"Vi, rädda? Aldrig!" sa Chris.
"Senast vi såg skräckfilm skrek du högst av alla, Chris." sa Ashlee.
"Jag fejkade bara." sa Chris. "Om tjejer tror man blir rädd blir de väldigt ömsinta."
Ashlee knuffade till honom så att han tappade balansen och föll ner i soffan.
"Förutom du då." mumlade han.
Ashlee bara log. Hon slog sig ner i soffan.
Max satte i en film i DVD-spelaren och satte sig sedan bredvid Chris.
Ashlee satte sig också i soffan och drog sedan ner Kyle intill sig.
"Kyle, inte hångla för mycket med Ash nu." flinade Max.
Kyle slog sin kompis i huvudet med en av prydnadskuddarna.

"Åh nej, inget sånt här tjafs!" stönade Chris mitt under en romantisk scen i filmen. "Det är en skräckfilm - då vill jag inte se en massa romantik!"
"Ni grabbar behöver se lite romantik också." sa Ashlee.
"Nä, vi vill bara se monster och läbbiga saker." sa Kyle.
"Då blir ni ju alldeles knäppa i huvudet!" skrattade Ashlee. "Totalvrickade."
"Som du då?" flinade Kyle.
Ashlee låtsades se förnärmad ut.
"Ta tillbaka det där!" sa Ashlee.
Kyle log och skakade på huvudet.
"Nope."
Ashlee brottade ner Kyle och satte sig på hans ben.
"Ta tillbaka det där sa jag!"
"Aldrig." skrattade Kyle.
"Då får jag väl tvinga dig." varnade Ashlee. "Du är kittlig va...?"
"Nej." sa Kyle nervöst.
"Du är så jäkla söt Kyle, men du ljuger som en kratta."
*

Inga kommentarer: