torsdag, december 24, 2009

Jul hos Ryan & co – del 4

*
24 December, 1970
Kväll.


”Sitter du och gäspar redan Ryan?” fnissade Maureen. ”Klockan är bara halv tio. Hur ska du orka sitta uppe och vänta på tomten?”
”Jag ska inte vänta på tomten.” sa Ryan med ett litet skratt. Han satte sig på knä i soffan, nära Maureen. ”Jag ska busa med dig.”
Han lade armarna om Maureen.
”Vad ska du nu hitta på?” undrade Maureen.
Ryan svarade inte, han bara log busigt.
”Om du kittlar mig ligger du väldigt risigt till sen.” skrattade Maureen.
”Jag vet.” log Ryan. ”Var är du kittlig?”
”Det talar jag väl inte om för dig busunge!”
"Jo, nu vet jag! Du är kittlig här.”
Ryan lade en hand strax ovanför Maureens knä.
Maureen tog bort handen och höll fast den.
”Ryan, jag hinner brotta ner dig innan du har börjat kittla mig. Det vet du.”
”Nej. Inte idag.” sa Ryan. ”Jag har två händer, vet du.”
Han lade armen om Maureens midja.
”Vem ligger risigt till nu, Maureen?”
Ryan började kittla henne.
”Jag vann!” jublade han.
Han log mot Maureen.
”Det är kul att kittlas.” sa han.
”Ryan, ska man inte vara snäll mot tjejer?” frågade Kate.
”Nej, man ska busa med dom!” sa Ryan glatt. ”Särskilt dom kittliga tjejerna.”
”Kom här och ge mig en kram busunge.” sa Maureen.
Hon drog Ryan intill sig och höll om honom.
Ryan besvarade kramen.
”Nu släpper jag inte dig Ryan.” sa Maureen. ”Du är fast här för resten av kvällen.”
Ryan log.
”Det går väl bra. Bara du inte pussas eller kittlas…”
”Det kan jag inte lova.” log Maureen och pussade honom på näsan.
*

Inga kommentarer: