onsdag, april 04, 2012

Skrivpuff - 4 april 2012 - del 2

*
Vendela drog ner pojken i knät igen.
"Alex, mamma Nora är ju på det där sjukhuset minns du väl? Snälla läkare hjälper henne så att hon kan sluta dricka det där som gör henne så sjuk. Minns du att vi pratade om det?"
Alex nickade.
"Men jag vill ha min mamma i alla fall!" sa han.
Nu snyftade han hjärtskärande.
"Jag vill berätta för mamma att dom andra barnen här är dumma. Dom slåss och hade sönder mitt plastsvärd."
Så det var därför han blivit så arg... tänkte Vendela.
"Jag förstår att du längtar efter din mamma, min älskling. Men hon måste vara på sjukhuset ett tag till och vi kan inte besöka henne förrän om några veckor."

"Då vill jag ha min pappa!" sa Alex.
Tårar steg i Vendelas ögon. Alex och Cassies pappa Neil hade dött bara några månader tidigare.
Alex visste vad döden innebar, att man inte kom tillbaka mer då.
Det hade han själv sagt till sin moster när fadern just hade dött.
Men ibland när pojken saknade sin far hände det att han ville att Neil skulle komma tillbaka.

Nu var den lille pojkens ansikte alldeles vått av tårar.
"Jag vill ha min pappa!"
Han grät så mycket att han höll på att tappa andan, men ville inte ta emot mosters tröst.





Inga kommentarer: