fredag, april 27, 2012

Holly ♥ Alex - del 79

*
 Joanne

Efter läkarbesöket besökte Alex och jag Maxine, som idag låg inne för behandling.
Ungarna låg intill varandra på sjukhussängen och pratade och skrattade.
Tyvärr kunde vi bara stanna en kort stund och jag fick bokstavligt dra Alex därifrån.
"Jag vill stanna hos Maxie." sa pojken när jag sa att det var dags att åka.
Maxine skakade på huvudet.
"Du måste till skolan och lära dig smarta saker." sa hon och log.
Alex suckade.

"Dessutom kommer jag att börja må illa snart..." tillade Maxine. "och det vill jag inte att du ska behöva se, brorsan."
Hon log tappert och klappade Alex på kinden.
"Vi ses när du kommer hem från skolan."
Alex log och gav sin syster en kram.
"Mmmm... vi ses senare."

Maxine vinkade åt oss när vi gick.
Sedan försäkrade hon sig om att Alex inte tittade på henne längre och sjönk ner mot kuddarna.
Vår stackars lilla älskling... hon var mer trött än hon ville visa och försökte alltid vara så tapper.

"Alex blir så ledsen när han ser mig mig så här sjuk." sa Maxine för ett tag sedan. "Han är ju så känslig, min fina lilla bror."



Blag Dahlia & Brats On The Beat Singers – Rockaway BeachZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Meat Loaf & Cher – Dead Ringer For LoveThe Cure – Friday I'm In Love
Aaron Carter – Real Good TimeThe Monkees – I'm A Believer
Zac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right NowMarvin Gaye & Kim Weston – It Takes Two
Shebang – Kids In AmericaThe Turtles – Happy Together
The Ark – Calleth You, Cometh IBruno Mars - Count On Me

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex


Inga kommentarer: