fredag, april 20, 2012

Skrivpuff - 20 april 2012 - del 1


Skriv om något mjukt. 

Jag grät inte när mamma-varelsen tvingade mig att sitta på det kalla stengolvet där i hörnet.
Jag hade ju varit stygg och då förtjänar man ett straff.
Det var iallafall vad Hon talade om för mig.
Du är en mycket stygg unge, Det! Nu får du sitta här tills du lär dig att uppskatta våra måltider.

Överallt i världen finns det barn som aldrig får äta sig mätta.
Jag skulle vara tacksam för att jag inte var ett av de barnen.
Men vad gjorde jag? Satt vid bordet och tjurade och vägrade äta.
Beter man sig så när ens snälla mamma lagar en så fin måltid får man sitta i skamvrån.

På den här tiden var min skamvrå ett hörn ute i hallen.
Golvet var kallt, men jag hade ändå solljus som sken in på mig.
Jag tvingades att titta ner i golvet hela tiden när jag satt av mitt straff och jag fick inte röra en muskel. Vid ett ögonblick ändrade jag ställning för att det ömmade så i baken.
Det skulle jag inte ha gjort.

Det ska lära sig att lyssna på vad vuxna säger! Rör du dig en gång till får du tillbringa natten i källaren! skrek mamma-varelsen åt mig.
Sedan gav hon mig en stenhård örfil.
Tack för att du lär mig hur jag ska uppföra mig. viskade jag. Jag ska vara en snäll och tacksam flicka nu. Förlåt mig.



Inga kommentarer: