tisdag, april 03, 2012

Holly ♥ Alex - del 40

*
Cassie

Innan jag gick och lade mig gick jag in till Alex för att kolla om han hade någon bok jag kunde låna. Jag brukar alltid ligga i sängen och läsa en stund innan jag sover, men nu hade jag glömt en bok hemma.
"Vad vill du läsa då?" frågade Alex.
"Inget läskigt i alla fall, då kommer jag inte att kunna somna."
Alex flinade.
"Okej... så du vill inte läsa om clowner med huggtänder eller hemsökta hotell?"
Jag sa att jag verkligen inte ville läsa sådana böcker just nu.
"Fegis." retades Alex.
Jag skrattade, för jag vet att han inte menade något illa. Alex kan inte vara elak mot någon.

"Ska du säga," sa jag. "var det inte du som kunde gå över till andra sidan gatan om du såg en Sankt Bernhardshund?"
Jag skrattade åt minnet. Året när Alex skulle fylla 13 år läste han Stephen King's Cujo, en berättelse om en rabiessmittad hund. Efter det undvek han gärna hundar.
"Hallå där, jag blev faktiskt jagad av en stor hund den där sommaren." sa Alex.
Jag slog handen för munnen. Hur kunde jag vara så himla dum och skämta om den upplevelsen?

"Förlåt." sa jag och kramade min storebror. "Jag glömde det. Åh Alex... nu känner jag mig jättehemsk"
Alex log och höll om mig.
"Känn dig inte hemsk Cassie. Det är hunden som ska känna sig hemsk - det är ju faktiskt jättetaskigt att jaga folk så där."
Åh vad jag älskar min fina, knasiga storebror. Han kan alltid få mig att skratta!
Nu brast vi ut i skratt båda två.



Blag Dahlia & Brats On The Beat Singers – Rockaway BeachZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Meat Loaf & Cher – Dead Ringer For LoveThe Cure – Friday I'm In Love
Aaron Carter – Real Good TimeThe Monkees – I'm A Believer
Zac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right NowMarvin Gaye & Kim Weston – It Takes Two
Shebang – Kids In AmericaThe Turtles – Happy Together
The Ark – Calleth You, Cometh IBruno Mars - Count On Me

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex




Inga kommentarer: