söndag, april 01, 2012

Holly ♥ Alex - del 36

*
Efter vår promenad på stranden var Maxine ganska trött och lite andfådd, så Joanne sa åt henne att vila.
Maxine protesterade inte. Hon sjönk ner på en stor filt och lade sig ner.
Nöjd med tillvaron suckade hon belåtet.
"Detta här är en bra dag." sa hon och log stort.
Alex log och sa att han verkligen höll med om det. Han lade sig ner och tittade upp på de ulliga molnen på himlen.

Jag strök sakta med fingrarna över det smala ärret på Alex mage. Han log mot mig.
"Krigsskada." sa han med mystisk stämma. "Från när jag slogs med en farlig tiger."
"Mmmm... säkert du." skrattade jag och kittlade honom lite.
Alex satte sig skrattande upp och drog på sig sin T-shirt.
Ibland blir han lite blyg över att visa sig utan tröja, särskilt inför mig. Hans blyghet är så bedårande.

"Slagsmål med tigrar låter kanske tuffare än en blindtarmsoperation." sa Cassie.
"Alex nickade.
"Mmmm... det är liiite tuffare."
"Jag tycker nog att din operation var tuff och läskig så det räcker." sa Joanne.
Stackars Alex opererades för brusten blindtarm när han var 13 år. Han var riktigt illa däran den gången.

Operationsärret är cirka 10 cm långt och ser lite läskigt ut.
"Gjorde det ont?" undrade jag.
Alex skakade på huvudet.
"Nej, jag var sövd när dom opererade mig." sa han och gav mig ett finurligt och busigt leende.
Jag suckade och försökte dölja mitt leende.
"Kul Alex."
"Tack!" svarade han glatt.
Ibland är är han bara såååå knasig! You gotta love him!
Cassie och Maxine fnissade.
"Du kunde inte låta bli att ge ett fånigt svar, va?" skrattade Janie.
"Jag är helt allvarlig." sa Alex.
Men sedan brast han ut i skratt - mest för att han systrar fnissade så mycket åt honom.



Blag Dahlia & Brats On The Beat Singers – Rockaway BeachZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Meat Loaf & Cher – Dead Ringer For LoveThe Cure – Friday I'm In Love
Aaron Carter – Real Good TimeThe Monkees – I'm A Believer
Zac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right NowMarvin Gaye & Kim Weston – It Takes Two
Shebang – Kids In AmericaThe Turtles – Happy Together
The Ark – Calleth You, Cometh IBruno Mars - Count On Me

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex


Inga kommentarer: