onsdag, april 18, 2012

Holly ♥ Alex - del 67

*
Holly

"Du, ska vi hitta på nåt kul i morgon?" frågade jag. "Foto-promenad eller nåt?"
Alex sken upp och nickade glatt.
"Bra idé Holly!"
Men sedan kom han att tänka på en sak.
"Fast då kan inte Maxine följa med... hon orkar ju inte gå så långt..."
"Det har du rätt i." sa jag. "Men då går vi upp till Green Hill istället, det är ett mysigt ställe och så kan vi bara sitta där och 'chilla'."
Alex tyckte det var en jättebra idé.

Det plingade till i min mobil. Ett textmeddelande från Libby.
Hey girl! Har du & sötnosen lust att ses imorgon?
oxox Lib.
Leende visade jag Alex meddelandet.
"Sötnosen är du." sa jag.
Alex bara log och skakade på huvudet.
"Det är du visst!" skrattade jag.

Jag skrev ett svar till Libby.
Hey Lib! Sötnosen & jag har lust att ses imorgon!
Häng med oss till Green Hill.
(Cassie & Maxie kommer nog med oss också.)
oxox H.
Libby skickade snabbt ett glatt svar och vi bestämde att ses vid lunch-tid i morgon.
Medan jag pysslade med mobilen sträckte Alex ut sig i sängen och såg på mig med ett sött litet leende på läpparna.
"Vad ler du åt?" undrade jag.
"Inget." flinade Alex.
Jag hotade med att tvinga honom att säga det - och det hjälpte (som vanligt).

"Utpressning är inte snällt Holly." skrattade Alex. "Men jag log åt dig faktiskt."
"Tack för det." log jag. "Ser jag rolig ut eller?"
Alex skakade på huvudet.
"Nej, dummer. Du kanske är fin att titta på bara."

"Awww Alex... vad söt du är! Du kan verkligen få mitt hjärta att smälta."
Sötnosen bara log.
"Holly, om ditt hjärta smälter är det nog dags att besöka en läkare."
(Ja, han är en kaxig liten sötnos *lol*)



Blag Dahlia & Brats On The Beat Singers – Rockaway BeachZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Meat Loaf & Cher – Dead Ringer For LoveThe Cure – Friday I'm In Love
Aaron Carter – Real Good TimeThe Monkees – I'm A Believer
Zac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right NowMarvin Gaye & Kim Weston – It Takes Two
Shebang – Kids In AmericaThe Turtles – Happy Together
The Ark – Calleth You, Cometh IBruno Mars - Count On Me

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex


Inga kommentarer: