måndag, april 23, 2012

Skrivpuff - 23 april 2012 - del 1

Skriv om motivation.

New York City. Hösten 2003

Audrey Logan gjorde sig i ordning för kvällens uppträdande på en känd talkshow som skulle sändas i TV.
Hon sneglade på sin 10-åriga lilla dotter som låg på mage på hotell-sängen och bläddrade i ett glossigt magasin.
"Maxine, gör dina läxor nu. Du får inte komma efter i skolan."
"Jag kommer inte efter." svarade flickungen och skakade på sitt mörklockiga huvud.

Audrey suckade.
"Jag vill att du är klar med skolarbetet när barnvakten kommer. Även om du är med mig på resor så måste du göra läxor."
Maxine stängde igen filmstjärne-magasinet och såg på sin mor.
"Jag är inte motiverad."

Audrey gav sin dotter en sträng blick.
"Sån attityd vill jag inte höra från dig Maxine."
Maxine satte sig upp och sparkade irriterat med fötterna mot sängens kortsida.
"Men jag ligger före nästan hela klassen. Om jag gör alla läxor nu får jag bara sitta och glo på lektionerna. Tror du det är kul eller?"



Inga kommentarer: