fredag, april 20, 2012

Holly ♥ Alex - del 72

*
Holly

"Holly, berätta vad du har för knep?" bad Cassie.
"Hon har inget knep." sa Alex självsäkert.
Jag bara log och smekte honom över håret.
"Vänta så ska ni får se." sa jag till Maxine, Cassie och Libby. "Jag ska göra Alex helt mållös."
Alex lade armen om mina axlar.
"Lycka till med det baby." flinade han. "Du kan inte få mig mållös."
Jag nickade.
"Tro mig baby, jag kan det."
Alex skakade på huvudet.
"Nope, det kan du inte." sa han. "Isåfall ska jag ställa mig på ett bord i skolmatsalen vid lunchen i morgon och sjunga."

Vi tjejer skrattade. Det skulle bli riktigt kul att se.
"Välj ut en bra låt Lill-räkan." sa jag.
Alex gav mig ett kaxigt (men mycket sött) leende.
"Dream on. Jag har ju sagt att du kan inte få mig..."
Innan Alex hann prata klart tog jag ett milt grepp om hans nacke och kysste honom på munnen.
En lååång romantisk film-kyss.

Alex blev verkligen helt mållös. Det här hade han inte väntat sig.
Visst, jag brukar pussa honom, men aldrig på det här sättet.
Han såg så där gulligt storögt på mig som bara Alex kan och började förstrött leka med en slinga av mitt hår.

När Libby skrattande frågade Alex om var generad skakade han nekande på huvudet - men hans röda öron och rosiga kinder sade något helt annat.
"Du är så söt Alex!" sa Libby och rufsade om hans hår.


Blag Dahlia & Brats On The Beat Singers – Rockaway BeachZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Meat Loaf & Cher – Dead Ringer For LoveThe Cure – Friday I'm In Love
Aaron Carter – Real Good TimeThe Monkees – I'm A Believer
Zac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right NowMarvin Gaye & Kim Weston – It Takes Two
Shebang – Kids In AmericaThe Turtles – Happy Together
The Ark – Calleth You, Cometh IBruno Mars - Count On Me

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex


Inga kommentarer: