fredag, april 20, 2012

Skrivpuff - 20 april 2012 - del 2

*
Mamma-varelsen lyfte upp mig i famnen. Jag njöt av av den mjuka värmen från hennes kropp och tröja.
Din mat är kall nu, men i det här huset slänger vi inte Guds gåvor, så du får gå ut i köket och äta upp ändå.

Det tog nästan en timme att äta den iskalla maten. Jag fick kväljningar och ville bara gråta.
Men jag skulle ju vara tacksam, så jag åt upp allt på tallriken.
Sedan gick jag upp på mitt rum och bad.
Snälle Jesus, gör mig till en bättre flicka. Jag vill vara god och lydig.

Men på natten skrek min mage av hunger, så jag glömde mina böner och blev stygg unge igen.
Jag smög ner i köket och åt några små bitar av morotskakan som vi fått av en granne.
Den mjuka kakan var ljuvligt god.

Min glupskhet tog över och jag åt allt större bitar.
Insåg plötsligt hur mycket jag hade ätit, då grät jag och magen knöt sig av dåligt samvete.
På en bit papper skrev jag ett meddelade till mamma-varelsen.

Förlåt att Det åt av kakan. 
Det är stygg unge.



Inga kommentarer: