tisdag, april 17, 2012

Holly ♥ Alex - del 64

*
Holly

Vi hade tänkt gå ner till stranden efter vår mycket goda (och trevliga) lunch/frukost, men eftersom det ösregnade ute stannade vi hemma.
Istället gick Ricky, Cassie, Janie, Maxine och jag in i vardagsrummet och pysslade lite med scrapbooking.
Cassie hade börjat med ett stort fotoalbum där hon hade bilder på familj och vänner. Vi fyllde på med fler fotografier och dekorerade sidorna och skrev texter till bilderna.

Martin, Joanne och Nora stannade i köket med Alex och pratade lite om gårdagen.
De vuxna ville veta mer om vilka tankar han hade haft när han satt ensam uppe i Golden Mountain och de ville försäkra sig om att han mådde bra nu.

Efter en stund kom Alex in till oss i vardagsrummet.
Han verkade glad och såg ut att må bra.
"Var det skönt att prata ut om dina känslor?" frågade jag och drog ner Alex intill mig i soffan.
Alex nickade.
"Kändes jättebra, jag mår mycket bättre nu."
"Vad bra sötnos." sa jag och kramade honom.
Han besvarade kramen.

"Vad synd att vi inte kan gå ut." sa Ricky.
Regnet smattrade hårt mot fönsterrutan och vi hörde hur det blåste där ute.
"Tycker inte jag." sa Alex och kurade ihop sig i min famn. "Jag tycker vi har det rätt mysigt här."
Vilken sötis han är! :)



Blag Dahlia & Brats On The Beat Singers – Rockaway BeachZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Meat Loaf & Cher – Dead Ringer For LoveThe Cure – Friday I'm In Love
Aaron Carter – Real Good TimeThe Monkees – I'm A Believer
Zac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right NowMarvin Gaye & Kim Weston – It Takes Two
Shebang – Kids In AmericaThe Turtles – Happy Together
The Ark – Calleth You, Cometh IBruno Mars - Count On Me

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex


Inga kommentarer: