torsdag, april 26, 2012

Holly ♥ Alex - del 76

*
Alex

Tydligen höll jag andan när Doctor Kimble lyssnade med stetoskopet på mina lungor, för hon log och sa åt mig andas lugnt och ta djupa andetag.
Jag har aldrig känt mig riktigt bekväm vid läkarbesök där man måste klä av sig, inte ens då man bara behöver ta av sig tröjan (som nu).
Det är väl lite pinsamt antar jag...
Men Dr. Kimble är jättevänlig och hon vet att jag tycker sånt här är lite jobbigt.
Hon brukar prata om trevliga saker, så jag ska få annat att tänka på - och det funkar faktiskt. Efter ett tag brukar jag känna mig bättre till mods.

"Dina lungor låter friska, som vanligt." sa Dr. Kimble. "Nu ska vi lyssna på hjärtat också."
Mitt hjärta mådde också bra sa hon.
Däremot var hon lite bekymrad över att jag har tappat vikt.
"Du får börja äta mer, vännen, så att du inte går ner mer nu."
"Och jag som tycker att jag redan äter mycket." sa jag.

Dr. Kimble log.
"Men du förbränner mat och fett väldigt fort."
Jag nickade.
"Mmmm... jag vet det... men man kan ju inte äta hela tiden..."
Dr. Kimble skrattade mjukt.
"Nej, det kan man ju inte. Men lova att du tar hand om dig ordentligt."
Jag lovade att jag skulle göra det.


Blag Dahlia & Brats On The Beat Singers – Rockaway BeachZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Meat Loaf & Cher – Dead Ringer For LoveThe Cure – Friday I'm In Love
Aaron Carter – Real Good TimeThe Monkees – I'm A Believer
Zac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right NowMarvin Gaye & Kim Weston – It Takes Two
Shebang – Kids In AmericaThe Turtles – Happy Together
The Ark – Calleth You, Cometh IBruno Mars - Count On Me

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex


Inga kommentarer: