måndag, april 16, 2012

Holly ♥ Alex - del 57

*
Holly

Inte förrän jag varsamt skakade Alex började han vakna till liv.
Han kikade sömnigt upp på mig och sina syskon.
"God morgon sömtuta!" log jag.
"Är ni redan vakna?" sa han.
Cassie fnissade.
"Redan? Det är snart lunch."
Alex såg på sin väckarklocka.
"Nästan halv tolv... varför väckte ni mig inte?"
"Det är inte så lätt att väcka dig brorsan." skrattade Maxine. "Och förresten behövde du få sova."

Ricky slog armarna om sin storebror.
"Tur för dig att du är hemma nu Alex. Alla var jätte-oroliga igår faktiskt!"
"Sorry," sa Alex. "det var verkligen inte meningen att oroa er så."
Sedan slog han skamset ner blicken.
"Och jag är leden för att jag betedde mig som en idiot igår."
Maxine skakade på huvudet.
"Det gjorde du inte alls. Du var upprörd, det är mänskligt att visa känslor."
"Jag antar det..." sa Alex osäkert.

Janie kramade om honom.
"Tänk inte på det mer lillebror, det viktiga är att du är hemma och att du är välbehållen."
Jag gav honom också en kram.
"Upp med hakan sötnos." sa jag uppmuntrande. "Allt är bra nu."
Alex log och nickade.
Jag rufsade om hans hår och gav honom en kram till.



Blag Dahlia & Brats On The Beat Singers – Rockaway BeachZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Meat Loaf & Cher – Dead Ringer For LoveThe Cure – Friday I'm In Love
Aaron Carter – Real Good TimeThe Monkees – I'm A Believer
Zac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right NowMarvin Gaye & Kim Weston – It Takes Two
Shebang – Kids In AmericaThe Turtles – Happy Together
The Ark – Calleth You, Cometh IBruno Mars - Count On Me

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex


Inga kommentarer: