tisdag, april 10, 2012

Holly ♥ Alex - del 45

*
Holly

Jag frågade Alex (lite skämtsamt) om han hade kunnat sova utan mig i natt.
Han skakade på huvudet.
"Inte en blund." suckade han dramatiskt.
Cassie fnissade.
"Inte? Det såg ut som du sov väldigt gott när mamma och jag tittade till dig igår kväll."
Alex tecknade åt sin lillasyster att vara tyst, men Cassie bara skrattade.
"Du måste verkligen ha varit trött igår brorsan, eftersom du somnade före mig!"
Jag såg roat på dem båda.
"När somnade du egentligen, Alex?" frågade jag nyfiket.
Alex log finurligt och mumlade något som inte gick att uppfatta.
"Vad sa du?" skrattade jag. "När somnade du?"
"Säger jag inte." flinade Alex. "Det är hemligt."

Jag lade armarna om sötnosen och hotade med att kittla honom.
Det knepet funkar alltid.
Alex skruvade sig ur mitt grepp och såg leende på mig.
"Okej, jag erkänner. Jag somnade klockan tio. Är du nöjd nu?"
Jag skrattade och gav honom en kram.
"Du är för söt Alex! Men det är väl bra att du somnade så tidigt? Du behöver sova ordentligt."

Alex ryckte på axlarna.
"Mmmm... jag antar att jag behövde sova."
"Och jag slår vad om att du var super-söt!" sa jag.
Alex skakade på huvudet.
"Jo, det var du säkert. För du är alltid söt." log jag.
Och så pussade jag honom på kinden.
Alex log.


Blag Dahlia & Brats On The Beat Singers – Rockaway BeachZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Meat Loaf & Cher – Dead Ringer For LoveThe Cure – Friday I'm In Love
Aaron Carter – Real Good TimeThe Monkees – I'm A Believer
Zac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right NowMarvin Gaye & Kim Weston – It Takes Two
Shebang – Kids In AmericaThe Turtles – Happy Together
The Ark – Calleth You, Cometh IBruno Mars - Count On Me

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex


Inga kommentarer: