måndag, april 16, 2012

Holly ♥ Alex - del 56

*
Holly

Jag vaknade strax efter klockan elva nästa morgon. (Eller morgon... det var väl nästan förmiddag?)
Alex sov fortfarande djupt. Han låg tätt intill mig, precis så som han hade somnat. Söt som ett litet gosedjur.
Rickys otåliga röst hördes utanför.
"Men nu MÅSTE jag få se om Alex är hemma!"
"Han är hemma." sa Janie lågmält. "Men han sover."
Ricky suckade.
"Alex sover, Maxie sover... Holly sover... Hur mycket sömn behöver tonåringar egentligen...?"

Jag skrattade och ropade ut till Ricky att jag var vaken och att han kunde komma in till oss om han ville.
Det ville han så klart.
Han kröp försiktigt upp i sängen och tittade på sin bror.
"Kom han hem sent?"
Jag nickade.
"Ja, så han var jättetrött och behöver verkligen sova."

Janie och Cassie kom in till oss och efter en stund vaknade Maxine och joinade oss.
Alex måste verkligen ha varit helt slut, för nu var vi fem personer (Ricky, Janie, Maxine, Cassie och jag) som satt i hans säng - och han vaknade ändå inte.
Det var lite komiskt faktiskt.

Alex vaknade inte ens när jag strök honom över pannan och pussade lite på honom.
"Kittla honom under fötterna!" föreslog Ricky.
Men det tyckte vi tjejer var lite taskigt.
"Vi gör det när han har vaknat istället." sa Maxine och blinkade busigt åt Ricky.
De fnissade glatt åt påhittet.



Blag Dahlia & Brats On The Beat Singers – Rockaway BeachZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Meat Loaf & Cher – Dead Ringer For LoveThe Cure – Friday I'm In Love
Aaron Carter – Real Good TimeThe Monkees – I'm A Believer
Zac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right NowMarvin Gaye & Kim Weston – It Takes Two
Shebang – Kids In AmericaThe Turtles – Happy Together
The Ark – Calleth You, Cometh IBruno Mars - Count On Me

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex


Inga kommentarer: