måndag, april 16, 2012

Holly ♥ Alex - del 58

*
Holly

"Var höll du hus igår egentligen?" undrade Cassie.
"Golden Mountain." sa Alex.
Jösses... hade han gått ändå dit upp - från Paradise...?!
Alex nickade, som om han hört min tanke.
"Ja, det är en bra bit att gå," sa han. "men Golden Mountain är ett bra ställe om man behöver tänka. Det är alldeles tyst och lugnt där uppe. Och utsikten är helt... awesome!"
Jag drog in Alex i min famn.
"Du är awesome!" sa jag och överöste honom med pussar.
Precis som jag hade väntat mig skrattade Alex generat och rodnade lite.
Hans ögon glittrade och han såg riktigt glad ut.

"Hallå!" utbrast Ricky. "Vi skulle ju kittla Alex under fötterna!"
"Glöm det!" sa Alex.
Han stack snabbt in fötterna under täcket.
Maxine skrattade.
"Sorry brorsan, men du är lite chanslös - vi är fem mot en."
Alex kröp in under täcket och gömde sig.
Den grabben är så underbart rolig!
"Bra gömställe." fnissade jag.

"Mmmm..." hördes Alex röst lite dovt från gömstället. "ni kommer inte åt mig här."
Trodde han ja...
Jag stack in händerna under täcket och fick tag på honom.
"Ibland piper Alex som ekorre när han blir kittlad." fnissade Cassie.
Alex kravlade sig fram från sitt gömställe och såg på sin syster.
"Det gör jag inte alls."
"Joho du!" sa Cassie.
Alex skakade på huvudet.
"Jag vill höra när du piper som en ekorre." skrattade Maxine.

Det ville jag också. Och jag höll ju redan fast honom, så jag passade på att trycka på alla punkter han är mest kittlig på.
Alex skruvade på sig och försökte hålla sig för skratt. Och han sa att han minsann aldrig pep som en ekorre, men till slut (till allas triumf) fick jag honom faktiskt att pipa till.
"Min söta lilla kittliga ekorre!" skrattade jag och omfamnade honom.
"Åh... varför måste jag vara kittlig...?" muttrade Alex truligt.
Men sedan skrattade han också, ett super-sött och lyckligt skratt.



Blag Dahlia & Brats On The Beat Singers – Rockaway BeachZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Meat Loaf & Cher – Dead Ringer For LoveThe Cure – Friday I'm In Love
Aaron Carter – Real Good TimeThe Monkees – I'm A Believer
Zac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right NowMarvin Gaye & Kim Weston – It Takes Two
Shebang – Kids In AmericaThe Turtles – Happy Together
The Ark – Calleth You, Cometh IBruno Mars - Count On Me

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex


Inga kommentarer: