söndag, april 01, 2012

Holly ♥ Alex - del 34

*
När Alex var nere vid vattenbrynet vände han sig om och ropade till oss:
"Kom hit nån gång då, fegisar! Eller tror ni att vattnet är för kallt?"
"Akta så jag inte slänger i dig!" ropade jag.
Maxine, som har en CVK inopererad, var ganska infektionskänslig och fick inte bada i havet.
CVK betyder central venkateter, den sitter strax under nyckelbenet och används till provtagningar och medicinering.
Det måste vara så tråkigt att inte kunna göra samma saker som sina vänner och kompisar... och jag kan inte låta bli att tycka lite synd om min älskade bästis.
Men Maxine är nu så van vid att hon måste stå över en massa saker och hon tar allting så himla bra.
Jag beundrar henne för att hon alltid är så tapper, glad och positiv.

Jag funderade på om jag skulle stanna hos henne nu istället för att bada.
Maxine som verkar ha en förmåga att läsa sig till folks känslor såg nu på mig och log.
"Gå och bada med brorsan. Ni ska inte ha tråkigt bara för att jag är sjuk."
Joanne log mot oss.
"Jag stannar här med Maxie. Spring iväg och ha roligt nu."

Janie gick bort mot Sea Breeze Diner för att köpa mjukglass åt oss.
Cassie och jag sprang ner till Alex.
"Är det väldigt kallt i vattnet?" frågade Cassie.
Alex flinade.
"Nej, det är inte kallt alls."
"Vad du ljuger!" fnissade Cassie.

Alex skrattade att hon fick väl känna efter själv och så drog han med sig sin lillasyster ut i vågorna.
Jag sprang efter syskonen.
Vattnet var rätt så kallt, fast inte outhärdligt, det vara bara skönt att svalka sig lite.
Vi badade tills Janie kom tillbaka med glassen. Då gick vi upp och slog oss ner på våra stora badlakan.

Sa jag att det här var en underbar dag? :)



Blag Dahlia & Brats On The Beat Singers – Rockaway BeachZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Meat Loaf & Cher – Dead Ringer For LoveThe Cure – Friday I'm In Love
Aaron Carter – Real Good TimeThe Monkees – I'm A Believer
Zac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right NowMarvin Gaye & Kim Weston – It Takes Two
Shebang – Kids In AmericaThe Turtles – Happy Together
The Ark – Calleth You, Cometh IBruno Mars - Count On Me

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex


Inga kommentarer: