söndag, april 15, 2012

Holly ♥ Alex - del 49

*
Holly

Klockan elva hade Alex fortfarande inte kommit hem.
Joanne (Alex fostermamma) och Nora (Alex biologiska mamma) kom hem, men Alex fosterpappa Martin var fortfarande ute och letade.
Maxine var väldigt trött nu och var spöklikt blek, men hon vägrade att gå och lägga sig.
"Inte förrän Alex kommer hem." sa hon bestämt.
"Samma här." sa Cassie. "Kan ju inte sova när jag är så här orolig."

Ungefär en timme senare kom Martin hem. Han såg allvarligt på oss.
"Jag begriper inte vart grabben har tagit vägen..." suckade han.
Martin såg på mig.
"Hände det något med Alex idag?"
Jag skakade på huvudet.
"Nej, han var på bra humör. Åtminstone i skolan... så det måste han hänt något på eftermiddagen.

Jag funderade en stund och såg på Alex mamma.
"Han sa att han skulle åka hem till dig Nora, jag tror han skulle hämta något."
Nora nickade.
"Just det, han ville hämta en bok. Jag la fram den på köksbordet åt honom innan jag åkte på mitt AA-möte idag. Men när jag kom hem låg boken kvar."
Vi alla funderade febrilt. Hade han varit hemma i Paradise, eller inte?

"Var Darryl hemma idag?" frågade Cassie. "Dom kanske har bråkat igen."
Nora skakade på huvudet.
"Darryl kommer inte hem förrän i morgon. Fast han kan ju ha kommit tidigare, men det vet jag inget om."
Nora ringde hem och pratade med sin sambo. Efter någon minut lade hon på luren.
"Alex var inte där, inte nu iallafall. Och Darryl visste inte om han varit hemma tidigare."

Cassie brast i gråt.
"Tänk det har hänt Alex något! Tänk om han är skadad... eller..."
Hon föll ihop i Noras famn och grät hejdlöst.
"Herregud..." mumlade Joanne oroligt. "Älskade unge, vart har du tagit vägen?"



Blag Dahlia & Brats On The Beat Singers – Rockaway BeachZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Meat Loaf & Cher – Dead Ringer For LoveThe Cure – Friday I'm In Love
Aaron Carter – Real Good TimeThe Monkees – I'm A Believer
Zac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right NowMarvin Gaye & Kim Weston – It Takes Two
Shebang – Kids In AmericaThe Turtles – Happy Together
The Ark – Calleth You, Cometh IBruno Mars - Count On Me

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex


Inga kommentarer: