söndag, april 15, 2012

Holly ♥ Alex - del 47

*
Holly

Vid sju-tiden på kvällen när jag öppnade min ryggsäck upptäckte jag några papper med skoluppgifter som tillhörde Alex. Han hade glömt läxorna i skolan.
Tur att de inte skulle vara klara och inlämnade förrän nästa vecka... tänkte jag.
Men det var nog ändå bäst att åka hem till familjen Clarke för att lämna alla papper. Vi skulle nämligen vara lediga från skolan dagen efter och Alex brukar vilja göra sina läxor i god tid innan de ska lämnas in.
Jag ringde Alex mobil, men han svarade inte.
Det var lite märkligt... han brukar aldrig strunta i att svara...

När jag ringde hem till honom var det Maxine som svarade. Hon berättade att Alex inte hade varit hemma på hela dagen.
"Mamma och pappa ska åka ut och leta efter honom." sa Maxine. "Men Janie, Ricky och jag är hemma och väntar, ifall han kommer hem. Du kan väl komma hit?"
Jag sa till Maxine att jag skulle komma så fort jag kunde.
"Och du Holly," sa Maxine. "Packa ner lite sovgrejer och sånt, för om jag känner brorsan rätt vet jag att han vill att du sover över i natt."

Jag slängde ner ett ombyte och toalettsaker i en väska, sedan sprang jag ner på undervåningen och talade snabbt om för mina föräldrar att jag skulle till Alex för det hade hänt något.
"Jag skjutsar dig." sa pappa. "Så slipper du ta bussen."
Åh underbara föräldrar! De ställer alltid upp och de vet hur mycket Alex betyder för mig.

"Vi vet hur viktigt det är för dig att få vara hos Alex när han har det jobbigt, eftersom han mår bra av det." sa pappa när jag tackade honom. "Och han är en mycket bra grabb, en bättre kompis kunde du inte ha fått."
Det håller jag verkligen med om. Alex är världens finaste kille!



Blag Dahlia & Brats On The Beat Singers – Rockaway BeachZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Meat Loaf & Cher – Dead Ringer For LoveThe Cure – Friday I'm In Love
Aaron Carter – Real Good TimeThe Monkees – I'm A Believer
Zac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right NowMarvin Gaye & Kim Weston – It Takes Two
Shebang – Kids In AmericaThe Turtles – Happy Together
The Ark – Calleth You, Cometh IBruno Mars - Count On Me

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex


Inga kommentarer: