lördag, mars 03, 2012

Skrivpuff - 3 mars 2012 - del 3

*
När Vendela och barnen var på väg ut upphörde regnet och solen lyste upp staden.
"Nu kommer solen snart att torka upp lite här." sa Vendela.
Alex log busigt.
"Då måste jag passa på att göra så här..."
Han skuttade glatt jämfota i en stor vattenpöl.
"Du är galen!" fnissade Cassie.
"Ja, och det är allt tur att du har gummistävlar på dig, lilla rackarunge." skrattade moster Vendela.
Alex bara skrattade sitt söta, pärlande skratt.
Ilskan som han känt för bara några minuter sedan hade fullständigt runnit av honom.
Och det var tack vare hans älskade moster.

Pojken sprang fram till sin moster och gav henne en blyg kram.
"Tack min lilla älskling." sa Vendela ömt. "Vad fick jag den för?"
Alex log och ryckte på axlarna.
"För att du är min moster och du gör så att jag mår bra." sa han blygt.

Moster Vendela besvarade kramen. Hon fick tårar i ögonen.
"Gråter du?" undrade Alex.
Vendela log.
"Nej då, jag blir lite rörd bara. För du är en sån fin liten raring."
"Äh..." sa Alex generat. "Kom, nu går vi och köper glass."
Lilla Cassie fnissade.
"Brorsan blir alltid så blyg när folk säger att han är fin och gullig."
Alex räckte ut tungan åt lillasyster.
Men sedan log han.

Credence Clearwater Revival – Who'll Stop the RainSupermassive Black Hole
Mandy Patinkin – Not While I'm AroundSmash Mouth – Hang On


Soundtrack/Låtlista


Inga kommentarer: