tisdag, mars 27, 2012

Holly ♥ Alex - del 17

Holly

Tidigt på söndagskvällen åkte Alex, jag och några av våra klasskompisar, samt Alex 13-åriga lillasyster Cassie till en liten lugn och mysig restaurang i grannstaden Delphi.
Vi hade bestämt oss för att skämta lite med folk - eller rättare sagt chocka.
Den största delen av vår plan hade vi redan gjort upp på bussen till Delphi, men lite skulle vi improvisera, typ repliker och sånt.
Det här skulle bli så spännande.

Innan vi beställde mat satte Libby, Cassie och jag oss på varsin barstol och beställde läsk.
Våra vänner satte sig vid ett av de runda borden i närheten så att de skulle kunna titta på det lilla skådespelet från första parkett.
Alex ställde sig nära mig och log charmigt mot oss. Hans ögon glittrade av busighet.
"Hej tjejer, går ni hit ofta?" frågade han.
Jag fick väldigt svårt att hålla mig för skratt.
Vi brukar nämligen prata om att just den raggningsrepliken är en av de sämsta.
Jag log.
"Jo, då det händer att vi hänger här ibland." svarade jag. "Du själv då snygging?"

Alex ryckte lite på axlarna och och såg mystiskt cool ut.
"Gjorde det ont förresten?" frågade han.
"Vilket då?" undrade jag.
Han log igen.
"När du föll ner från himlen."

Jäkla Alex... han kan verkligen få mig full i skratt vid fel tillfälle.
Jag såg honom i ögonen och suckade, låtsades vara riktig trött på hans typ nu.
"Du grabben, har du inget bättre för dig än att stöta på främmande tjejer vid en bar?"
Alex flinade och lutade sig nonchalant mot bardisken.
"Nja... göra läxor på en söndag är skit-tråkigt... och råna spritbutiker är sååå ute."
Han är inte klok!


The Cure – Friday I'm In LoveAaron Carter – Real Good Time
The Monkees – I'm A BelieverZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Marvin Gaye & Kim Weston – It Takes TwoShebang – Kids In America
The Turtles – Happy TogetherThe Ark – Calleth You, Cometh I

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex




Inga kommentarer: