torsdag, mars 22, 2012

Holly ♥ Alex - del 12

*
"Mår du bättre nu Alex?" frågade jag.
Han nickade.
"Lite bättre. Tack för att du är så cool inför sånt här, och det är så lätt att prata med dig om allt."
Jag pussade honom på kinden.
"Det är lätt att prata med dig också baby." sa jag.
Jag funderade på en sak en stund, sedan delade jag min tanke med Alex.
"Men du Alex... du får säga till om du inte vill att jag ska sova i din säng i natt. Om det känns jobbigt nu menar jag."

Alex tittade på mig som om jag var en alien från yttre rymden.
"Jag vill att du ska sova hos mig." sa han.
Hans röst var mjuk och lite bestämd.
"När du är här sover jag faktiskt bättre." förklarade han. "Jag ligger inte och grubblar eller drömmer konstiga saker då."
"Drömmer du mycket mardrömmar?" frågade jag.
Alex nickade.
"Ganska mycket. Mest när jag är orolig för Maxine. Och drömmarna började bli värre när alla minnen från sommarlägret rördes upp..."

Nu såg Alex allvarligt på mig.
"Men som sagt; när du sover här så känns det bättre."
Ett litet sött leende lekte i hans mungipa när han tillade:
"Du är väl typ magisk eller nåt Holly."
Jag log och gav honom en puss.
"Du är för söt Alex!"
Lite blygt lade Alex armarna om min hals och kramade mig hårt.
Jag besvarade ömhetsbetygelsen och höll om honom länge.


The Cure – Friday I'm In LoveAaron Carter – Real Good Time
The Monkees – I'm A BelieverZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Marvin Gaye & Kim Weston – It Takes TwoShebang – Kids In America
The Turtles – Happy TogetherThe Ark – Calleth You, Cometh I

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex




Inga kommentarer: