tisdag, mars 27, 2012

Holly ♥ Alex - del 16

Holly

På kvällen när vi sagt god natt till alla gick vi upp till Alex rum för att krypa i säng.
När Alex bytte om till sovkläder och sedan kröp upp till mig i sängen tyckte jag att han verkade extra blyg. Jag funderade på om han tänkte på det som hänt kvällen innan och om han var lite orolig för att det skulle hända igen.
Jag såg forskande på hans ansikte.
"Vad tänker du på?"
Alex log.
"Jag tänker inte. Sånt är alldeles för ansträngande."
Han är helknasig.

Jag skrattade och drog fingrarna genom hans hår och kramade lekfullt hans nacke.
"Säg nu vad du tänker på Alex."
Han log och skakade på huvudet.
"Nope, ska sova nu."
Alex lade sig ner och blundade.



Leende strök jag honom lätt över kinden med pekfingret.
"Du, Alex... om det är nåt du funderar på skulle du väl prata med mig om det?"
Alex slog upp ögonen. Han stöttade sig på armbågen och log mot mig.
"Ja, det är klart att jag skulle. Det vet du väl?"
Jag nickade och kysste honom på kinden.
"Det visste jag."

Alex flinade.
"Ja då så, vad frågar du för du?"
Jag brottade ner honom.
"Sluta vara så kaxig, din envisa lilla unge." varnade jag.
Alex bara skrattade glatt.

The Cure – Friday I'm In LoveAaron Carter – Real Good Time
The Monkees – I'm A BelieverZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Marvin Gaye & Kim Weston – It Takes TwoShebang – Kids In America
The Turtles – Happy TogetherThe Ark – Calleth You, Cometh I

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex




Inga kommentarer: