torsdag, mars 29, 2012

Skrivpuff - 29 mars 2012 - del 1

*
Paradise, California. 
Våren 2011

"Alex, ta hand om disken." sa Darryl.
Tonårspojken såg på sin styvfar och höjde på ögonbrynen.
"Jag är inte anställd som din jäkla städare Darryl. Du får ta hand om din egen disk."
Darryl lade ner tidningen på köksbordet och spände blicken i Alex.
"När du är här hos mig och din mor så hjälper du till här hemma, förstått?"
Alex suckade.
"Det gör jag, men du får ta hand om din egen skit - jag är inte din slav som gör allt du begär."

Darryl tornade nu hotfullt upp sig intill stolen där Alex satt.
"Nu gör du som jag säger din lata lilla skitunge." morrade han.
Cassie bet nervöst på en tumnagel, en vana hon haft ett tag nu.
Alex tog sin lillasysters hand i sin och kramade den mjukt, ett sätt att säga att hon inte skulle oroa sig.
"Kom Cassiebear, vi går, så får Darryl vara ensam med sin disk och sin ölflaska."
Alex reste sig och försökte gå mot köksdörren, men Darryl stod fortfarande alldeles intill honom.

Styvfadern tog ett hårt grepp om Alex överarmar och gav pojken en mordisk blick.
De gamla blåmärkena på Alex överarmar hade knappt hunnit blekna och nu suckade pojken över att det snart skulle träda fram nya elaka märken.
"Du tigger stryk skitunge." väste Darryl.
"Kanske jag gör." sa Alex sturskt. "Och du tigger om att få hamna i fängelse."




Guns N' Roses - Sympathy For The DevilSupermassive Black Hole
Bruno Mars – Count On MeMandy Patinkin – Not While I'm Around


Soundtrack/Låtlista



Inga kommentarer: