torsdag, mars 22, 2012

Holly ♥ Alex - del 11

*
Jag ville så gärna krama om Alex, men tänkte att han kanske inte skulle känna sig så bekväm med beröring just nu.
Kanske det här hade rört upp en massa jobbiga minnen?
Alex familj och jag hade nyligen fått reda på att Alex blev utsatt för övergrepp när han var på ett sommarläger när han var 12 ½ år.
Alex är ju en väldigt känslig liten själ och jag märkte att han verkligen mådde dåligt av den här situationen.

Men till slut kände jag ändå att jag bara måste trösta Alex.
"Kom hit baby." sa jag mjukt och så höll jag om honom.
Alex lutade kinden mot min axel och suckade tungt.
När jag strök honom över håret och försiktigt över ryggen slappnade han av och sjönk in i min famn.
"Fan vad pinsamt...!" sa han och skrattade glädjelöst.

Jag tog hans ansikte mellan mina händer och såg in i hans ögon.
"Alex, det är helt normalt och naturligt och du kunde inte rå för det. Sånt här händer killar hela tiden."
Alex suckade. Sedan log han lite.
"Jag skulle vilja spöa den person som uppfann puberteten." muttrade han.
Nu kunde jag inte låta bli att skratta.
"Ja du... samma här." sa jag.
Sedan gav jag honom en kram.


The Cure – Friday I'm In LoveAaron Carter – Real Good Time
The Monkees – I'm A BelieverZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Marvin Gaye & Kim Weston – It Takes TwoShebang – Kids In America
The Turtles – Happy TogetherThe Ark – Calleth You, Cometh I

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex




Inga kommentarer: