torsdag, mars 29, 2012

Skrivpuff - 29 mars 2012 - del 2

*
Darryl höjde ena handen för att slå till grabben, men han sänkte den och suckade.
"Du gillar verkligen att provocera du grabben."
Alex nickade och såg sammanbiten ut.
"En vacker dag går det jävligt illa för dig om du fortsätter med det." varnade Darryl.
Alex slet sig loss och drog med sig sin syster mot dörren.
"Nu går vi."
"Ta hand om disken först!" röt Darryl.
"Disken kan du köra upp nånstans!" svarade Alex.
Sedan sprang syskonen ut.

"Alex, du borde inte provocera Darryl. Du vet ju hur arg han kan bli..." sa Cassie.
Hon började att snyfta.
"Jag så rädd att han en vacker dag gör dig riktigt illa...!"
Alex höll om lillasyster.
"Tur att det är mulet idag då." sa han och log lite.
Cassie såg på storebror. Nu var hennes ögon fyllda till bredden med tårar.
"Det är inte roligt Alex! Han kan verkligen skada dig...!"
Hon borrade in ansiktet i storebrors skjorta och grät i hans famn.

"Mmmm... men det kanske är bra om han skadar mig..." sa Alex - mer för sig själv än till Cassie. "Då hamnar han ju i finkan och vi slipper honom..."
Cassie knuffade bort honom.
"Sluta! Ingen får göra illa min storebror! Snälla Alex, gör inget dumt - lova mig det."
Alex drog in henne i famnen igen.
"Okej, jag ska inte göra nåt dumt. Jag lovar." suckade han.


Guns N' Roses - Sympathy For The DevilSupermassive Black Hole
Bruno Mars – Count On MeMandy Patinkin – Not While I'm Around


Soundtrack/Låtlista



Inga kommentarer: