söndag, mars 18, 2012

Holly ♥ Alex - del 4

*
"Holly, du stannar väl och äter middag med oss?" frågade Alex när vi kommit hem till huset där han bodde med sin fosterfamilj.
"Om det är okej med dina föräldrar." svarade jag.
"Det är det." sa Alex bestämt.
Joanne och Martin log.
"Du får självklart stanna på middag Holly." sa Joanne.
Alex log ett förnöjt leende.
"Told you so." sa han.
"Gå upp och ta ett varmt bad nu, trollunge." skrattade jag.

Medan Alex var uppe i badrummet hjälpte hans storasyster Janie och jag till att duka middagsbordet.
"Kommer Maxine hem i morgon?" frågade jag.
Janie nickade.
"Ja, i morgon bitti. Det blir nog skönt för henne att få vara hemma lite. Holly, du kan väl sova här i natt, så är du ju här när syrran kommer hem."
Jag ville gärna sova över. Och det skulle bli så kul att träffa Maxine.
"Och jag vet att Alex också vill att du stannar här i natt." sa Janie. "Det märks att brorsan mår så bra när du är här."
Jag visste inte vad jag skulle säga, jag var alldeles för rörd.


The Cure – Friday I'm In LoveAaron Carter – Real Good Time
The Monkees – I'm A BelieverZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Marvin Gaye & Kim Weston – It Takes TwoShebang – Kids In America
The Turtles – Happy TogetherThe Ark – Calleth You, Cometh I

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex


Inga kommentarer: