onsdag, mars 28, 2012

Holly ♥ Alex - del 22

*
"Oh my God... jag trodde jag skulle dö av skratt åt dina raggnings-repliker, Alex...!" sa Libby när vi stod vid buss-stationen senare den kvällen.
Alex flinade.
"Vi märkte det Lib."
Libby lindade armarna runt Alex midja.
"Du är super-bra på teater - och på musik. Du bara måste gå med i dramaklubben i skolan, Lill-räkan."
Alex ryckte på axlarna.
"Äh, jag vet inte det Libby..."

Libby gav honom en bestämd blick.
"Jo, du måste. Lova att du anmäler dig till dramaklubben redan i morgon."
"Okej, fast vi är lediga i morgon." sa Alex.
Libby drog en uppgiven suck.
"Du är ju helt omöjlig."
Alex skrattade.
"Jag får väl anmäla mig till dramaklubben på tisdag då. Jag har en känsla av att du kommer att tvinga mig annars."
"Du är riktigt smart du gullunge!" skrattade Libby och kysste honom på kinden.

Pussen gjorde Alex lite generad. Han tittade ner i marken, som om det fanns något väldigt intressant på trottoaren.
Vi andra log åt honom. Han såg så söt ut där han stod i gatlampans sken och tittade ner på sina skor.
Det roade mig att han nyss hade spelat en första klassens Cassanova och dragit flera dåliga raggnings-repliker, medan en liten kyss alltid kan få honom att bli så här blyg.

Jag slog armarna om honom och vilade kinden mot hans rygg.
Han vände sig om och lade armen om mig.
"Alex, vet du om att du är världens sötaste?" sa jag och kramade om honom.
"Är jag inte alls..." mumlade han.
Cassie fnissade åt sin generade storebror.


Meat Loaf & Cher – Dead Ringer For Love

The Cure – Friday I'm In LoveAaron Carter – Real Good Time
The Monkees – I'm A BelieverZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Marvin Gaye & Kim Weston – It Takes TwoShebang – Kids In America
The Turtles – Happy TogetherThe Ark – Calleth You, Cometh I

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex


Inga kommentarer: