lördag, mars 31, 2012

Holly ♥ Alex - del 32

*
Men jag kunde inte låta bli att lite oroligt studera Alex.
Visst hade han gått ner i vikt?
Jag visste att han hade både ätit och sovit ganska dåligt den senaste tiden...
Han tänker så mycket på Maxines sjukdom och Cassies jobbiga situation i skolan och det gör honom ledsen och orolig.
Och han bär även på en ständig oro för att hans och Cassies biologiska mamma ska få problem med alkohol igen.

Som om inte dessa tankar är jobbiga nog har de mörka minnena från övergreppen på sommarlägret nyligen rivits upp - och det påverkar honom naturligtvis oerhört starkt.
Dessutom har Alex så mycket energi inom sig att han förbränner allt han äter på nolltid.

Alex såg storögd på mig nu och lindande armarna om mig.
"Oroa dig inte så mycket Holly. Jag är okej, jag lovar."
Jag drog in Alex i famnen och kramade honom hårt.
"Holly... nu är du så där sentimental igen." log han.
Fina Alex, du kan alltid få mig att le.

Jag kysste honom i nacken och gosade lite med honom.
Hans klingande skratt fick mig snabbt att känna mig bättre till mods.



Meat Loaf & Cher – Dead Ringer For LoveThe Cure – Friday I'm In Love
Aaron Carter – Real Good TimeThe Monkees – I'm A Believer
Zac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right NowMarvin Gaye & Kim Weston – It Takes Two
Shebang – Kids In AmericaThe Turtles – Happy Together
The Ark – Calleth You, Cometh IBruno Mars - Count On Me

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex


Inga kommentarer: