tisdag, mars 20, 2012

Holly ♥ Alex - del 7

*
Alex lillebror Ricky satt och såg på oss med nyfiken blick när vi satt i soffan i vardagsrummet och såg på TV den kvällen.
"Är ni pojkvän och flickvän typ?" undrade 11-åringen.
Alex log.
"Holly och jag är bästa kompisar vet du väl."
"Ja..." sa Ricky. "men är ni kära också eller? Ni kramar ju varann hela tiden."
Alex kunde inte låta bli att skratta lite åt sin brors nyfikenhet.
"Man kan väl kramas fast man bara är kompisar. Kramar du aldrig dina tjejkompisar?"
Ricky rynkade på näsan.
"Neeej, blääää!" utbrast han, som om kramar var något riktigt läskigt. "Men är ni två ett par?"

Alex skakade på huvudet.
"Det är bra att du inte är nyfiken eller så Ricky." log han.
Han fick en bestämd blick av lillebror.
"Svara på min fråga." krävde han envist. "Är ni ihop eller inte?"
Jag log mot grabbarna.
"Så här är det Ricky; jag älskar Alex jättemycket, men vi är bara kompisar."
Ricky gav mig en skeptisk blick.
"Så bästisar kan pussas och kramas hela tiden...?"

Jag nickade.
"Yep, kolla här." sa jag och så gav jag Alex en puss på kinden.
Ricky fnissade förtjust.
"Pussgurkor!" retades han.
Alex kastade en godisbit på sin lillebror.
Sedan blev han fundersam.
"Vad tänker du på Alex?" undrade jag.

"Jag bara tänkte på att det är bättre att vara bästisar, än ett par. För tänk om man blir osams och gör slut..."
Han gjorde en liten paus. Efter någon sekund lade han till:
"Om man gör slut kan man ju inte vara kompisar längre heller... Det vore skit-trist."
Jag gav min söte tänkare en öm blick. Jag gillar verkligen hans små funderingar.
"Ja, det där har du rätt i Alex." sa jag och gav honom en kram. "Du är fin du."

The Cure – Friday I'm In LoveAaron Carter – Real Good Time
The Monkees – I'm A BelieverZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Marvin Gaye & Kim Weston – It Takes TwoShebang – Kids In America
The Turtles – Happy TogetherThe Ark – Calleth You, Cometh I

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex


Inga kommentarer: