torsdag, mars 22, 2012

Holly ♥ Alex - del 14

*
Alex somnade före mig och jag låg länge och tittade på hans rofyllda ansikte.
Jag beundrade hans inre styrka och förmåga att klara sig igenom svårigheter och jobbiga saker i livet.
Oftast protesterar han och vill inte prata om det jobbiga alls, men när man väl får honom att göra det pratar han med lätthet om sina känslor och tankar.
Och hans charm och humor lättar alltid upp stämningen.

Nu rörde han lite på sig i sömnen och kurade ihop sig nära mig.
Jag log och höll om honom.
Och på det viset sov vi hela natten.


När Alex vaknade nästa morgon log han sömnigt mot mig.
"Hej, har du suttit där och tittat på mig hela natten?" skojade han och gäspade.
Jag skrattade och rufsade om hans hår.
"Nej knäppis, jag har faktiskt sovit lite också. Har du sovit gott?"
Alex nickade.
"Jag tror det." sa han. "Du då?"
Jag log.
"Jag har sovit väldigt bra."
Alex blå ögon glittrade charmigt.
"Och vad kan det bero på...?" sa han finurligt.
"Ja du..." sa jag. "gissa tre gånger."

Alex låtsades fundera.
"Hmmm... havsluften gör dig sömnig? Det här är en ganska skön säng? Eller så var du bara väldigt trött?"
Jag fnissade och slog honom med en kudde i huvudet.
"Gissa ordentligt nu." befallde jag.

"Vaddå, var det inga bra gissningar...?" sa Alex.
Han såg storögt på mig och låtsades bli sårad.
Han är för söt!
Skrattande drog jag in min bästis i min famn och överöste honom med pussar.


The Cure – Friday I'm In LoveAaron Carter – Real Good Time
The Monkees – I'm A BelieverZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Marvin Gaye & Kim Weston – It Takes TwoShebang – Kids In America
The Turtles – Happy TogetherThe Ark – Calleth You, Cometh I

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex




Inga kommentarer: