onsdag, mars 28, 2012

Holly ♥ Alex - del 21

*
"Ni är heltokiga!" fnissade Cassie.
Alex hoppade ner från bardisken och gav henne en kram.
"Tack lillsyrran."
Folk stirrade på oss.
"Vänta lite nu... känner ni varandra...?" frågade den store killen som förut sett ut att vilja spöa upp Alex.
Nu kunde inte Cassie och Libby hålla sig för skratt längre.

Cassie nickade glatt och lade armen om Alex.
"Yep!" sa hon stolt. "Det här är min storebror Alex och Holly är hans bästa vän."
"Och jag måste tillägga en sak." sa jag. "Alex är världens gulligaste kille. Han är inte alls som puckot ni såg här i kväll."

Våra killkompisar som suttit vid runda bordet sprang fram till oss.
"Alex och Holly, ni äger!" jublade de.
Vi fick applåder. Inte bara av våra vänner, utan av nästan alla i restaurangen.
Alex och jag bugade oss.
"Dom skriver autografer senare." skojade Libby.
"Du är knäpp." sa Alex.
Han log och hoppade undan när Libby tänkte nypa honom i sidan.

"Tack för en rolig kväll." sa jag och gav Alex en lätt dask i baken. "Jag visste inte att du var så bra på att ragga upp tjejer."
Alex flinade brett.
"Tja... jag är väldigt talangfull."
Jag skrattade och gav honom en kram.


Meat Loaf & Cher – Dead Ringer For Love

The Cure – Friday I'm In LoveAaron Carter – Real Good Time
The Monkees – I'm A BelieverZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Marvin Gaye & Kim Weston – It Takes TwoShebang – Kids In America
The Turtles – Happy TogetherThe Ark – Calleth You, Cometh I

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex




Inga kommentarer: