fredag, mars 30, 2012

Holly ♥ Alex - del 24

*
"Hallå, Alex, nu vill jag se när du raggar på Holly!" sa Ricky ivrigt.
11-åringen var riktigt lycklig för att han fick vara uppe senare än vanligt den här kvällen.
Alex såg på sin lillebror och låtsades bli sträng och förmanande.
"Unge man... hur pratar du egentligen?"
Ricky skrattade så mycket att han föll omkull på mattan.
Jag drog upp honom på fötter och placerade honom i soffan.
"Sitt här nu, så ska vi visa hur jag blev uppraggad."
Alex skrattade och skakade på huvudet.
"Lägg av nu Holly..." sa han.
Nu lät han lite generad igen.

"Nej, kom igen nu Lill-räkan." sa jag och drog upp Alex ur soffan. "Det finns faktiskt en raggnings-replik som jag inte fick höra förut."
Cassie sken upp.
"Den vill jag höra!" sa hon ivrigt.
Vi övertalade Alex att än en gång spela rollen som odräglig Casanova.
"Okej, som ni vill." sa Alex.
Blygheten rann av honom. Han log spjuveraktigt och lade armen om mig.
”Hej tjejen. Du... dina föräldrar måste vara tjuvar."

Jag visste vad han skulle säga härnäst, så det var svårt att hålla sig för skratt.
Men jag såg nyfiket på Alex som om jag inte hade en aning och frågade:
"Jaså, hur så?"
Alex såg rakt in i mina ögon och satte sig närmare mig.
"Jo, för dom har stulit himlens alla stjärnor och satt dom i dina ögon.”

Vi brast ut i skratt.
"Detta måste ändå vara den sämsta raggnings-repliken ever...!" sa Alex. "Finns det tjejer som faller för den...?"
Visst, det är en rätt så dålig raggnings-replik, men när Alex uttalar orden blir det bara gulligt och charmigt.
Jag lade armen om min favorit-kille.
"Jag faller för den raring." sa jag med överdrivet sirapssöt röst.
Alex skrattade och skakade på huvudet åt mig.
"Tjejen, du behöver professionell hjälp."


Meat Loaf & Cher – Dead Ringer For Love

The Cure – Friday I'm In LoveAaron Carter – Real Good Time
The Monkees – I'm A BelieverZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Marvin Gaye & Kim Weston – It Takes TwoShebang – Kids In America
The Turtles – Happy TogetherThe Ark – Calleth You, Cometh I

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex




Inga kommentarer: