onsdag, mars 28, 2012

Holly ♥ Alex - del 19

*
Men jag log mot den store, arge killen och skakade lugnt på huvudet.
"Nej tack, det behövs inte. Jag klarar nog av den här lill-räkan själv." sa jag kaxigt.
Jag gav Alex ett finurligt leende.
Lill-räkan har länge varit hans smeknamn, eftersom han alltid har varit mycket mindre än alla killar i skolan, till och med en del tjejer i vår skola är längre än han.
Alex lade armarna i kors över bröstet och log kaxigt mot mig.
"Tycker du jag ska bli rädd för dig eller?" sa han så stöddigt han kunde.

"Du borde bli jäkligt rädd, Lill-räkan."
Jag gled ner från barstolen och ställde mig framför honom.
Sedan tog jag tag i den uppknäppta skjortan som han bar över sin T-shirt och drog nonom intill mig.
Innan Alex hann säga något kysste jag honom.
Det var ingen vanlig liten lätt puss, utan en sådan där riktig filmkyss.

Folk drog efter andan.
De var tydligt chockade över vårt beteende, Alex arroganta stil och sedan att jag kysste honom - de trodde ju att verkligen att vi inte hade träffats förut.
En man utbrast förfärat:
"Det är typiskt ungar att bara kasta sig på varandra, utan att veta vad riktig kärlek är."
Han fick medhåll från många.
"Ja, och dom känner ju inte ens varandra...!" utbrast någon.

"De skulle bara veta Alex och Holly har känt varandra hur länge som helst...!" fnissade Cassie.
Libby skrattade.
"Ja, eller hur!"


The Cure – Friday I'm In LoveAaron Carter – Real Good Time
The Monkees – I'm A BelieverZac Efron & Vanessa Hudgens – Right Here, Right Now
Marvin Gaye & Kim Weston – It Takes TwoShebang – Kids In America
The Turtles – Happy TogetherThe Ark – Calleth You, Cometh I

Alex & Holly's låtlista på Spotify:
Holly ♥ Alex

Inga kommentarer: