onsdag, augusti 05, 2009

Sjögräs & klädsim - del 2


”Men Ryan, vad har du gjort?” utbrast Kate när hon fick se sin son alldeles genomblöt på verandan.
Ryan log.
”Klädsim.”
Kate såg på Maggie och skakade på huvudet.
”Min tokiga lilla unge.”
”Varför badade du med kläderna på?” frågade Maggie.
”Maureen slängde i mig.”
”Vad hade du gjort då, unge man?” sa Kate.
”Inget alls.” sa Ryan oskyldigt. ”Jag kastade bara lite sjögräs på tjejerna.”
Kate föste in honom i tvättrummet.
”Ta av dig kläderna här inne så att du inte blöter ner överallt.”
”Så du vill inte ha havsvatten i huset?” retades Ryan.
”Nej, konstigt nog så vill jag inte det.” skrattade Kate.


En halvtimme senare kom Maureen och Sunshine tillbaka.
Ryan satt på toppen av verandatrappan och väntade på dem.
”Vad länge jag måste vänta på er hela tiden!” suckade han.
”Vi var ju tvungna att torka håret, och det tar tid när man har långt hår.” förklarade Maureen.
Ryan himlade med ögonen och suckade igen.
”Tjejer…”
Sunshine och Maureen satte sig på varsin sida om Ryan.
”Du ska inte vara så kaxig, sjögräs-pojken.” sa Sunshine.
”Just det.” instämde Maureen. ”Man ska vara snäll mot tjejer.”
David kom ut på verandan.
”Ja, du är väl snäll mot tjejerna, Ryan?”
”Jättesnäll.” flinade Ryan.
”Ja, att stoppa sjögräs innanför min tröja är verkligen jättesnällt.” sa Maureen.
Kate gav Ryan en förmanande blick.
”Du får passa dig sen när Maureen ger igen, grabben.” skrattade David.
Ryan bara ryckte nonchalant på axlarna.
”Jag är inte rädd.”
”Vänta du bara…” varnade Maureen.
Ryan bara skrattade.

Inga kommentarer: