onsdag, augusti 19, 2009

Coach H:s utmaning - Del 6


”Är ni också helt slut efter simningen?” frågade Kate.
”Det var ganska jobbigt.” sa Sunshine.
Ganska jobbigt?!” utbrast Maureen. ”Sunny, var vi på samma träning?”
”Det var inte så farligt.” sa Ryan som kom ner från sitt rum.
”Ni två är ju vrickade!” sa Maureen. ”Tyckte ni inte att det var jobbigt alls?”
”Nej, det var inte jobbigt alls.” sa Ryan, bara för att reta Maureen.
”Om jag inte var så trött skulle jag brotta ner dig.” sa Maureen.
”Ska jag brotta ner honom åt dig?” frågade David.
”Ja tack!” skrattade Maureen.
”Nej.” sa Ryan. ”Vi går till piren istället.”
”Ja, så brottar vi ner dig sen.” sa Maureen glatt.
”Eller så kan man göra så här.”
David lyfte upp Ryan och vände honom uppochner.
”Var försiktig David.” sa Maggie.
”Just det! Akta ryggen, gamle man!” fnissade Ryan.
”Kallar du din far gammal?” sa David och skrattade. ”Fräcka unge - jag är trettionio år.”
”Jaså, jag trodde du var nittiotvå.” sa Ryan.
De andra skrattade.
”Släpp ner mig!” fnissade Ryan.
”Jaså, jag trodde du vill hänga så här hela kvällen.” sa David.
”Konstigt nog vill jag inte det.” sa Ryan.
David ställde ner Ryan på golvet.
Sedan gick de mot piren.
”Ibland tror jag att jag är mamma till två pojkar.” sa Kate.
David lade armen om sin fru.
”Så det är dig vår son har fått sin kaxighet ifrån?” log han.
Kate log tillbaka och kysste David.
”Hallå, vi är faktiskt utomhus!” sa Ryan. ”Var inte så pinsamma.”
”Min lilla älskling, man får faktiskt pussa på folk man tycker om.” sa Kate.
”Just det Ryan.” sa Maureen.
Ryan räckte ut tungan åt henne.
Maureen log.
”Jag kan pussa dig om du vill.”
”Nej tack!” fnissade Ryan och så sprang han ifrån dem.

Inga kommentarer: