fredag, augusti 14, 2009

Hälsokontroll-nerver - del 2


”Vill du till skolan - eller vill du hjälpa mig i galleriet idag?” frågade Kate när de satt i bilen på parkeringen.
Ryan såg storögd på sin mor.
”Menar du att jag slipper skolan idag...?”
Kate log.
”Som belöning efter sjukhusbesöket tänkte jag.”
”Tack mamma.”
Ryan gav sin mamma en kram.
”Jag hjälper dig gärna i galleriet, mamma. Är din utställning redan den här veckan?”
”Ja,” sa Kate. ”den börjar på fredag.”
”Det ska bli roligt att se dina foton.” sa Ryan.
”Tack min älskling. Vet du, Ry, pappa och jag har en överraskning till dig.”
”Till mig...? Vad då för överraskning?”
”Vi tänkte ge dig en kamera som födelsedagspresent eller julklapp, men så bestämde vi att du ska få den nu i sommar istället.”
Ryan strålade av lycka.
”Wow! En egen kamera…! Tack mamma!”
Han kramade sin mamma igen.
Kate log.
”Vi tänkte att du nog skulle bli glad.”
”Glad…? Mamma, jag blir skitlycklig! Eh… sorry, jag menar… jättelycklig.”
Kate skrattade.
”Åh älskling, jag är så glad över att se dig så här skitlycklig!”
”Men mamma… du får inte säga skit.” sa Ryan med låtsas-sträng röst.
Sedan brast de båda i skratt.

Inga kommentarer: